Creative Writing

"PRESSURE" buat aku "TERTEKAN"
Posted by Cikgu Fizik (http://www.physics4spm.com/)
(nukilan malam 23 ramadhan)

Aku tertekan...
Ish..aku ditekan...
Ada yang menekan..
Hampir semua ruang ditekan..
Tapi..siapa yang tekan??...
sambungan...
Ish..aku terpaksa...
Banyak yang memaksa..
Ada 'FORCE' sana sini
Aku dlm tekanan..
Mungkin 'PRESSURE' yang tekan...

Otak aku kecik...
Otak aku tak luas...
'AREA' makin susut
Beban aku makin banyak...
Ah!! 'over LOADED'..

Aku terTEKAN....
Aku kena TEKAN...
Aku dalam TEKANAN
Ah tidakk!!...PRESSSURE buat aku terTEKAN !

Tiba-tiba..Datang suara berpesan
Sabarlah wahai teman..
Tenanglah lah wahai kawan...
Jangan kau tambah beban..
Luaskanlah fikiran..
Tambah RUANG bersama TUHAN
Yang bersifat Ar-Rahman....

Zikir jadikan Teman
Beban jadi ringan..
Tiada lagi rasa TERTEKAN..

0 comments:

Post a Comment